Consideration Campaign

De klant

Sunweb Group is een van de meest toonaangevende reisorganisaties in Europa. Het is de drijvende kracht achter zes verschillende merken die actief zijn in 7 internationale markten: Nederland, Denemarken, Zweden, België, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Frankrijk. Sunweb is een uitsluitend online aanbieder van reizen naar zon- en winterbestemmingen. De combinatie van een gecentraliseerde organisatie, unieke content en een sterk online business model heeft geleid tot meer dan een miljoen tevreden Sunweb klanten per jaar.

De uitdaging

Sunweb maakte gebruik van een handmatig proces om hun promotiecampagnes voor accommodaties te creëren. Ze maakten ook aparte e-mails voor zon- en skivakanties. Het proces was niet alleen arbeidsintensief en inefficiënt qua kosten, maar maakte het voor het team ook onmogelijk om boeiende personalisatie of relevante dynamische inhoud toe te voegen. Sunweb wilde een manier vinden om hun proces te automatiseren en tegelijkertijd de meest boeiende content aan hun klanten te bieden.

Hoe hebben we dat aangepakt?

Het plan omvatte de volgende doelen:

  • Meer interessante en boeiende inhoud in e-mails aanbieden
  • Kosten verlagen van het proces voor het maken van campagnes
  • Verhogen van engagement-KPI’s voor elke campagne
  • Conversieratio verhogen vanuit promotionele e-mailberichten

Om dit te realiseren, werd er een geautomatiseerd systeem ontwikkeld dat gepersonaliseerde accommodatie-aanbevelingen biedt aan elke individuele ontvanger. Door deze automatisering konden de marketingteams zich richten op het optimaliseren en verbeteren van de volgende campagnes.

Het succes van automatisering

Door meerdere databronnen te combineren met website- en e-mailgedragsdata, kon Sunweb rijke klantprofielen opbouwen. Deze profielen werden voortdurend bijgewerkt met nieuwe informatie naarmate klanten interactie hadden met de website en e-mails.

Met behulp van de rijke klantprofielen creëerde het marketingteam datagestuurde aanbevelingen voor elke individuele klant. Deze aanbevelingen suggereerden vakanties die waren afgestemd op de persoonlijke voorkeuren van elke klant.

Eén groep ontving vooraf geselecteerde accommodaties, terwijl de andere groep gepersonaliseerde aanbevelingen kreeg op basis van hun profiel. Door deze test uit te voeren, kon het team de impact en het effect van dit initiatief meten om geautomatiseerde gepersonaliseerde content te gebruiken.

Resultaten

0 x
Aantal e-mailweergaven
0 x
Aantal e-mailklikken
0 x
Aantal conversies

Kortom, door gebruik te maken van de kracht van automatisering is het DHVVP gelukt de prestaties van Sunweb’s accommodation recommendation mails aanzienlijk te verbeteren.

Better Call DHVVP!

Heeft deze case jou nieuwsgierig gemaakt en heeft het je inspiratie gegeven? Neem dan snel contact op met één van onze consultants of vraag geheel vrijblijvend een demo of prijsindicatie aan!

Phone number
085 060 4044