Selligent Event Management

ZiN Inspiratielab

In 2017 opende Sligro het ZiN Inspiratielab. In deze fysieke leeromgeving kunnen foodprofessionals kennis maken met de nieuwste innovaties in de branche, presentaties bijwonen en culinaire evenementen organiseren.

De locatie trok al in het eerste jaar meer dan 15.000 bezoekers en 1.000 klanten, waardoor bij Sligro de behoefte ontstond aan professionele Event Management. Voor het oude proces werd nog gebruik gemaakt van spreadsheets en andere minder efficiënte oplossingen, die voor zowel de aanmelders als voor de Sligro-medewerkers veel te tijdrovend en complex waren.

Klant:

Sligro ZiN

Branche:

Food en Non-Food

Winnaar van een Selligent Award

De Selligent Awards 2018 maakte onderdeel uit van de jaarlijkse Summit waarbij Selligent, haar Partners en klanten uit België en Nederland en gerenommeerde sprekers bijeenkomen. Hierbij staat het delen van kennis en verbinding zoeken centraal. Met als hoogtepunt de uitreiking van de felbegeerde Selligent Awards. Verdeeld over 12 categorieën, wist DHVVP een Award voor de beste Omnichannel Campagne in de wacht te slepen. 

Event Management Award

De Uitdaging

Sligro wilde het Event Management onderbrengen op één enkel platform dat de volgende mogelijkheden moest bieden:

  • Gecentraliseerd verzamelen van gegevens voor communicatie over de evenementen
  • Verrijking van klantenprofielen
  • Geautomatiseerde event management software-integraties voor onder meer klantgegevens, afdrukken en scannen van badges en gegevensverzameling
  • E-mails en segmenteerde communicatie op basis van verzamelde gegevens.

De weg naar succes

Sligro schakelde De Heeren van Veertig Plus in om dit Event Management proces te professionaliseren. Door gebruik te maken van gecentraliseerd gegevensbeheer en het omnichannel-bereik van Selligent Marketing Cloud lukte dit op velerlei manieren.

De campagne maakte gebruik van een geïntegreerde oplossing die volledig werd gebouwd op het Selligent platform. Het werd een innovatieve combinatie van software en hardware, die een perfecte backend- en frontend oplossing vormde.

Event Management Sligro

Ingebouwde formulieren

Voor het stroomlijnen van de aanmeldingen werd een online tool ontwikkeld met behulp van de ingebouwde formulierfuncties van Selligent Marketing Cloud. De formulieren werden gehost door Selligent, maar waren naadloos geïntegreerd in de website van Sligro. Hierdoor bevonden (potentiële) deelnemers zich in een Sligro-omgeving, maar werden de ingevoerde gegevens op de achtergrond door het platform vastgelegd.

Universele Profieldata

Doordat de gegevens van de deelnemers werden geregistreerd binnen Selligent, werden de universele profielen in realtime verrijkt. 

Voor het creëren van naadloze Customer Journeys werd de gepersonaliseerde landingspagina van elke gast alvast voorzien van de universele profieldata. Daardoor hoefden ze niet nogmaals hun persoonlijke gegevens in te vullen.

Dynamische e-mails

Voor het personaliseren van de communicatie over de trainingen, werden de gegevens die verzameld waren met de geïntegreerde formulierentool, ook gebruikt om dynamische e-mails te genereren.

Dit gebeurde op basis van de interesses van de deelnemers en mogelijke upsell mogelijkheden voor lidmaatschappen en andere evenementen.

Incheck-Kiosk

Omdat Sligro zelf badges wilde kunnen printen, werd een incheck-kiosk in het Inspiratielab geplaatst. Hierop toonde een touchscreen pagina, welke werd weergegeven vanuit Selligent. Met behulp van een scancode in de bevestigingsmail, konden geregistreerde gasten zelf hun badges afdrukken waardoor ze automatisch geregistreerd werden voor vervolgcommunicatie vanuit Selligent campagnes.

De Resultaten

Het overschakelen naar een gecentraliseerde oplossing binnen Selligent, zorgde direct voor een efficiënter event management proces voor zowel Sligro als de bezoekers van de evenementen. Al binnen een maand profiteerde Sligro van aanzienlijke verbeteringen. Ook de algehele kwaliteit van de evenementen verbeterde dankzij de nieuwe workflow. 

“Omdat we Selligent Marketing Cloud gebruikten, konden we badges scannen en afdrukken in één eenvoudig te implementeren oplossing. Dit vergde minder middelen en we hoefden ook minder vaak een beroep te doen op IT-medewerkers.”
Aldus Jeroen Mariën, Manager E-Business bij Sligro. 

500
Verkochte Events via automatische communicatie

80%
Minder belasting voor de Back-Office

3000
Meer Website bezoekers door verbetering van het communicatieproces

Better Call DHVVP!

Heeft deze case jou nieuwsgierig gemaakt en heeft het je inspiratie gegeven? Neem dan snel contact op met één van onze consultants of vraag geheel vrijblijvend een demo of prijsindicatie aan!

Phone number
085 060 4044