Woonstijlen Quiz

Hoe leer je de klant beter kennen?

TICA Trends & Trade wilde voor hun klanten een woonstijlen quiz ontwikkelen waarmee de klant hun eigen stijl en de bijhorende producten kon ontdekken. Een leuke campagne voor de klant, maar ook een perfecte manier voor TICA om meer te weten te komen over hun klanten. Om dit te realiseren mocht er een formulier worden ontwikkeld en deze werd geplaatst op de website door middel van content rendering.

Klant: TICA Trends & Trade
Branche: Retail

TICA Trends & Trade

TICA Trends & Trade is hét B2B lifestyle inkoopplatform voor professionals in verschillende branches. TICA maakt gebruik van het Cash & Carry principe: kijken, kopen en direct meenemen.

Met een enorme collectie van meer dan 300 verschillende merken en meer dan 800.000 verschillende artikelen, behoort TICA Trends & Trade tot de crème de la crème van de branche.

TICA biedt hun klanten de mogelijkheid om zich online te laten inspireren en bestellen, of om naar één van hen gave cash en carry’s in Venlo of Aalsmeer te komen.

De Woonstijlen Quiz

Op de website van TICA Trends & Trade konden klanten de woonstijlen quiz vinden. Om de quiz te beginnen vullen klanten hun klantnummer of e-mailadres in. Vervolgens krijgt de klant per vraag 6 afbeeldingen te zien met inrichtingen, eigenschappen, specifieke producten of kleurcombinaties. Per vraag kan er een favoriete afbeelding uitgekozen worden. Als de test is afgerond, komt er op basis van de gemaakte keuzes een woonstijl uit die het best bij de klant past. De pagina met de uitslag linkt vervolgens door naar de bijhorende afdeling op de website van TICA, zodat de klant direct op zoek kan gaan naar producten die passen binnen deze stijl.

Het formulier en het doel

De quiz zelf is een formulier opgebouwd in Selligent Marketing Cloud bestaande uit radio buttons. Om de laadsnelheid van het formulier te optimaliseren, hebben wij er voor gekozen om het volledige formulier op één pagina op te zetten. Wanneer een user naar de volgende vraag gaat, wordt de afgesloten vraag verborgen en de nieuwe vraag getoond. Op deze manier wordt de klant niet telkens doorgestuurd naar een andere pagina. Op de achtergrond worden alle antwoorden opgeslagen en op basis hiervan wordt aan het eind van de quiz een resultaat gegenereerd.

De data wordt vervolgens opgeslagen op userniveau in Selligent Marketing Cloud. Hierdoor weet TICA welke woonstijlen bij welke users horen wat hen de mogelijkheid geeft om op een later moment een gepersonaliseerde campagne in te richten.

Kortom, een leuke, inspirerende quiz voor de klant en een uitstekende manier voor TICA Trends & Trade om hun klanten beter te leren kennen!

Better Call DHVVP!

Heeft deze case jou nieuwsgierig gemaakt en heeft het je inspiratie gegeven? Neem dan snel contact op met één van onze consultants of vraag geheel vrijblijvend een demo of prijsindicatie aan!

Phone number
085 060 4044