4 ideeën voor een verrassende Koningsdag Campagne

- Lisa

Netherlands Flag Ruffled Beautifully Waving Macro Close-Up Shot

Naast dat Koningsdag een dag vol feest, gezelligheid en een overdoses aan oranje tompoezen is, kan het ook een mooie dag zijn voor jou als marketeer. Koningsdag is de gelegenheid om eens op een andere manier met jouw doelgroep contact te maken doormiddel van creatieve campagnes. Daarom hebben wij alvast even met jou meegedacht en zijn hier 4 ideeën voor een verrassende Koningsdag campagne:

Deel leuke Koningsdag tradities of feitjes

Oranje kleding, vrijmarkten, proosten met Oranjebitter, grote feesten in de steden en natuurlijk de oranje tompoezen. Op Koningsdag worden alle leuke tradities weer uit de kast getrokken. Misschien zijn het wel deze Koningsdag-gewoontes die de feestdag zo leuk maken, dus waarom zou je ze niet delen met jouw doelgroep? 

Door de typische Koningsdag tradities te delen, zorg je ervoor dat jouw doelgroep een beetje bijleert over deze feestdag, maar je werkt tegelijkertijd ook aan een goede klantrelatie. Door feitjes te delen, informeer je jouw doelgroep niet alleen, maar je geeft ze ook een boeiendere en persoonlijkere ervaring. Ook kan het delen van deze informatie zorgen voor een betere band, doordat mensen zich vaak sneller verbonden voelen met een merk of organisatie wanneer ze interesses of bepaalde waarden met elkaar delen.  

Deze tip kan natuurlijk erg leuk zijn voor een Nederlandse doelgroep, maar ook als jouw doelgroep zich volledig of deels in het buitenland bevindt, kan het een effectieve manier zijn om meer engagement te creëren en hen wat bij te leren over de tradities uit het land waar de organisatie vandaan komt.

Bereid een (oranje) Koningsdag recept

Denk eens verder dan de oranje tompoezen, want er zijn nog veel meer heerlijke oranje amuses die je op tafel kunt zetten op deze dag. Denk aan een oranje aperol, gevulde oranje paprika’s, oranje zoete aardappel crostini’s, of andere hapjes, drankjes, en zoete snackjes, het is allemaal te maken in de vaderlandse oranje kleur.  

Om alvast in de feeststemming te komen, is het leuk om deze recepten te delen met jouw doelgroep. Jij doet het creatief denken en zij hoeven het alleen maar klaar te maken en op te eten, goede deal toch? Je denkt op deze manier mee met jouw doelgroep en je geeft leuke tips om hun feestdag nog feestelijker te maken. Daarbij kan dit ook een mooie manier zijn om bepaalde producten onder de aandacht te brengen en klanten aan te moedigen om het te proberen.  

Maak een Koningsdag playlist

Ga je voor de Nederlandstalige hits, dansbare beats, of de typische smartlappen? Met de juiste afspeellijst gevuld met goede muziek kom je tenminste snel in de stemming. Koningsdag biedt daarom een leuke kans om jouw doelgroep eens te laten horen wat nou eigenlijk de muzieksmaak is van jouw organisatie. Om het nog persoonlijker te maken, zou je misschien kunnen uitlichten welke collega welke nummers aan de afspeellijst heeft toegevoegd.  

Kortom, dit is een laagdrempelige manier om contact te maken met jouw doelgroep en waardoor ze jouw organisatie iets beter te leren kennen. 

Omarm het Oranje

Hou je het liever simpel, maar doe je toch graag iets voor Koningsdag? Wens jouw doelgroep een fijne feestdag toe met een oranje gekleurde, persoonlijke boodschap. Op deze manier kom je toch even in de lucht bij jouw klanten en zullen ze toch voor een paar seconden aan jou denken.  

Extra leuk natuurlijk als je de boodschap vult met persoonlijke inhoud zoals naam of de plaats waar Koningsdag door hen gevierd zal worden. Soms moet je het simpel houden met een persoonlijke groet, en dan zit je in het oranje altijd goed!  

 

Lisa

Lisa is de product specialist van ons e-mailmarketing platform. Heb je vragen of ben je nieuwsgierig geworden? Bel of mail Lisa gerust!