Mobile
Learning

Mobile Learning Platform

Deze Award-waardige case was een showcase van DHVVP om te laten zien waartoe het platform in staat is. Initieel als learning platform binnen Selligent ingediend. Een platform waarbij alle trainingen en documentatie van applicaties van de opdrachtgever via Selligent konden worden ontsloten. Op basis van functie, kennisniveau, taal en locatie werden de juiste trainingen en documenten beschikbaar gesteld en was de voortgang per medewerker meetbaar. Naast de credits voor de toepassing zelf, vond de jury de mobiele toepassing uitblinken.

Klant:

Europese Uitgeverijen

Branche:

Uitgeverijen

Winnaar van een Selligent Award

De Selligent Awards 2017 maakten onderdeel uit van de jaarlijkse Summit waarbij Selligent, haar Partners, klanten en gerenommeerde sprekers bijeenkomen op een unieke locatie. Hierbij staat het delen van kennis en verbinding zoeken centraal. Met als hoogtepunt de uitreiking van de felbegeerde Selligent Awards. Verdeeld over 12 categorieën, wist DHVVP de ‘Mobile Learning Award’ voor de beste mobiele toepassing in de wacht te slepen.

Selligent Award Mobile Learning

Een vreemde eend…

Deze case gaat over een vreemde eend in de bijt. Een toegepaste applicatie binnen Selligent. Eigenlijk een showcase om te laten zien waartoe het platform in staat is. Voor deze opdrachtgever was het een uitdaging om tijdens een migratietraject op een snelle, efficiënte wijze de interne medewerkers te trainen op het gebied van het gebruik van nieuwe applicaties.
Na het functioneel beschrijven en het uitwerken van het technisch model, ontstond hier binnen no time een prachtige efficiënte basis voor een learning platform.

De oplossing

Binnen het platform zijn drie onderdelen ontwikkeld:

  1. Online trainingsmateriaal
  2. Assessments
  3. User Manuals

Een heel scala aan automations en business rules zorgde ervoor dat de juiste medewerkers op het juiste moment konden worden geïnformeerd over de trainingen die zij moesten volgen. De medewerkers konden tevens worden geïnformeerd over training- en user-manuals updates.

Multi language

De multi language setup mogelijkheden binnen Selligent maakten het tot een peuleschil om de verschillende trainingen en documentatie op te zetten in 5 verschillende talen.

Op basis van het profiel van de medewerker en de locatie, werd alles in de juiste taal aangeboden. De trainingstool was direct benaderbaar vanuit de betreffende applicatie. Hierbij herkende de tool welke trainingen en documentatie direct moest worden getoond op basis van de link van herkomst, maar ook welke gebruiker het betrof. Een prachtig voorbeeld van geautomatiseerde en relevante 1:1 communicatie binnen een organisatie.

De Resultaten

Door de combinatie van: het optimaliseren van de doelgroepselecties; de inhoud en inrichting van de e-mails; de relevantie van de aanbieding aansluiten op de wens van de ontvanger, werd de voornaamste doelstelling: het verminderen van de opt-outs, gerealiseerd.

Kostenreductie

Door de trainingen digitaal en online aan te bieden opzet werd een flinke besparing op printkosten en inzet van externe recourses gerealiseerd. 

€80.000
Besparing op printkosten

Efficiency

Met behulp van het platform kon de juiste medewerker, de juiste training op het juiste moment volgen. De materialen werden in verschillende talen aangeboden. Zo konden eenvoudig medewerkers in 5 verschillende landen worden voorzien van trainingsmaterialen, documentatie en toetsmomenten.

5
Landen

Feedback en Monitoring

Alle data op één plek: De Selligent Database. De perfecte basis voor een 360 graden feedback en monitoring.

360°
Dashboards & Reporting

Better Call DHVVP!

Heeft deze case jou nieuwsgierig gemaakt en heeft het je inspiratie gegeven? Neem dan snel contact op met één van onze consultants of vraag geheel vrijblijvend een demo of prijsindicatie aan!

Phone number
085 060 4044